در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، ارتقاء آمادگی دستگاه ها و بسترسازی برای پیشگیری از وقوع بحران بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 06 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه بررسی شد بحث ارتقاء ایمنی ایستگاه های آتش نشانی هم در واحدهای شهری و هم در واحدهای صنعتی بود و این واحدها باید بتوانند ضمن ارائه آموزشهای کافی به کارکنان خود، آمادگی لازم برای حفظ و حراست از سرمایه مردم و همچنین جان همشهریان را داشته باشند.
محترمی افزود: میزان خسارت سیل هفته گذشته در شهر تلخاب فراهان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد و اقدامات خوبی که توسط مجموعه شهرداری و شورا در شهر انجام شده بود مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین نقاط ضعف و مشکلاتی که در این حوزه بود که انشالله در رخدادهای مشابه شاهد تکرار این خسارات نباشیم.
محترمی درباره مصوبات این جلسه هم گفت: در راستای ارتقای ایمنی واحدهای آتش نشانی و مدیریت بحران شهرداری ها مقرر شد تجهیزاتی توسط این واحدها خریداری و تهیه شود و دوره های آموزشی مورد نیاز برای کار با این تجهیزات و امکانات مد نظر قرار گیرد.
او افزود: همچنین برای حفظ و آمادگی واحدهای عمل کننده در سطح استان هم قرار شد در تمام شهرستان های استان برگزاری مانورهای مقابله با بحران های مختلف در دستور کار قرار گیرد.
استاندار مرکزی هم در این نشست با اشاره به مانور امدادی دریاچه کوکبیه شازند گفت: شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای رفع کاستی ها از اهداف برگزاری مانورهای امدادی است.
مخلص الائمه افزود: این مانور نتایج امیدوار کننده‌ای برای دستگاه‌های اجرایی استان به دنبال داشت.
او بابیان اینکه در کنار کار تیمی، ضعف‌ها، مشخص و مدیران از نزدیک کار تیمی و نتایج را لمس می‌کنند و می‌توانند عملیات مشترک تیمی را رهبری کنند، گفت: مدیران متولی در حوزه بحران باید از حالت اشتغال حاضر شدن پشت میزکار به مدیر جهادی تبدیل شوند و در خدمت رسانی به مردم رقابت کنند.
استاندارمرکزی افزود: فرمانداران استان نیز باید جلسات منظم مدیریت بحران را تشکیل دهند و خروجی این نشست‌ها، برای تبادل تجربه، قابل استفاده باشد.
مخلص الائمه درباره ساختمان‌های ناایمن تذکر داد و گفت: این مشکل، پیامدهای اجتماعی به دنبال دارد و مسئولان باید همواره بر بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.
او افزود: در هر حادثه‌ای که منجر به خسارت می‌شود، نتیجه کم توجهی به نکات ایمنی است، مولفه مهمی که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار